رژیم غذایی در آنفولانزا و سرما خوردگی

تعداد بازديد: 89
بيمارستان مادر و كودك غدير رژیم غذایی در آنفولانزا و سرما خوردگی روزانه حد اقل 8 لیوان آب بنوشید ( مخصوصا اگر تب بالا دارید) نوشیدن مایعات مثل آب میوه، چای و نوشیدنی های غیر گازدار نیز به رقیق شدن مایعات کمک می نماید. معمولا اشتها کم می شود ابتدا به مایعات اشتها پیدا می کنید و سپس پس ازمدتی به وعده های غذایی کوچک حاوی مواد نشاسته ای بدون ادویه ( نان سوخاری، برنج، پوره، غلات پخته، شده، سیب زمینی پخته ) اشتها پیدا می کنید . نوشیدن مایعات داغ در بهبود بیماری و تخلیه ترشحات بسیار موثر است.
قرقره کردن آب نمک ولرم و منابع حاوی ویتامینc ( پرتقال، انواع توت، توت فرنگی، لیموی شیرین ) به کاهش بروز شدت و طول مدت بیماری کمک می نماید.


رژیم غذایی در آنفولانزا و سرما خوردگی


مصرف سوپ مرغ :

امروزه معلوم شده است که سوپ مرغ اولا بعنوان یک ضد التهاب عمل میکند و ثانیا باعث تسریع تخلیه مخاط و ترشحات از بینی و بهبودی احتقان میشود که این مسئله باعث کاهش مدت زمان تماس ویروس ها با مخاط پوششی بینی میگردد و در بهبود علائم موثر است


استراحت :

اگر بیمار دچار تب , سرفه های شدید ,و بیحالی میباشد حتما در خانه استراحت نماید . حداقل فایده آن این است که دیگران را مبتلا نمیکند ؛و در محل کار حتما از ماسک استفاده نماید
مصرف شلغم پخته براي افراد مبتلا به سرماخوردگي و آنفلوانزا، تسكين دهنده است. عسل طبيعي نيز داراي خواص فراواني است.
علاوه بر آن، اگر ترب را مقداري بتراشيم و روي آن عسل بريزيم، بعد از مدتي مايعي در آن جمع مي شود كه براي مبارزه با بيماري هاي مجاري تنفسي بسيار موثر است.
از مصرف غذاهاي زير پرهيز كنيد:
شكلات ،شير،رب گوجه ،گردو ،كره ،مربا ،خيار



.تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بیمارستان مادر و کودک می باشد
طراحي و اجرا: واحد فناوري اطلاعات بيمارستان مادر و كودك غدير