(TESE یا PESE) حصول اسپرم از طریق

تعداد بازديد: 4109
بيمارستان مادر و كودك غدير (TESE يا PESE) حصول اسپرم از طريق تنها روش قطعي ارزيابي وجود و يا عدم وجود اسپرم در داخل بيضه تکه برداري از آن مي باشد که اصطلاحاً بيوپسي گفته مي شود این عمل می‌تواند به وسیله سوزن یا بیوپسی بیضه انجام ‌شود. توصيه مي کنيم شب قبل از مراجعه موهاي زهار (ناحيه تناسلي) را بتراشد و صبح ناشتا به اتفاق يک نفر همراه به بيمارستان مراجعه نماييد


(TESE يا PESE) حصول اسپرم از طريق
عمل بي حسي در محل بند بيضه (طناب منوي) در محلي که از شکم خارج مي‌ شود و با تزريق مقدار مناسب داروي بي حسي صورت مي‌ پذيرد. محل برش جراحي که غالباً 1 تا 2 سانتي‌متر مي باشد نيز بي‌حس مي‌ شود. با برش پوست کيسه بيضه و لايه‌هاي زيرين آن، بيضه رؤيت مي شود و با شکاف کوچک روي خود بيضه به اندازه چند دانه کوچک برنج از بافت بيضه برداشته مي‌ شود. نمونه برداشته شده در ظرف مخصوصي حاوي محيط کشت قرار گرفته و تحويل آزمايشگاه مي‌شود. در آزمايشگاه اين بافت به کمک سوزن هاي ظريف مخصوصي از هم جدا‌ شده و سپس در زير ميکروسکوپ قرار گرفته و وجود يا عدم وجود اسپرم در آن ارزيابي مي شود.
لايه‌ هاي برش‌داده شده شامل پوشش سفيد رنگ خود بيضه لايه روي آن هر کدام جداگانه با بخيه هاي قابل جذب دوخته مي شوند و پس از انجام پانسمان استريل بيمار به بخش انتقال خواهد يافت. يک دوره کوتاه (2-1 روزه) مسکن خوراکي تجويز مي گردد.


(TESE يا PESE) حصول اسپرم از طريق


مراقبت پس ازعمل

- روز اول بعد از عمل بايد حرکات فيزيکي به طور نسبي کمتر باشد،
- استحمام 48 ساعت بعد از جراحي توصيه مي شود.
- بخيه ها قابل جذب هستند.
- مقاربت بعد از جراحي ممانعتي ندارد و پرهيز جنسي بعد از بيوپسي بيضه ضرورتي ندارد.
بيوپسي بيضه بر روي توانايي جنسي مرد تأثير منفي نخواهد گذاشت و اگر در زمينه جنسي بيمار با مشکلاتي مواجه بود، مي-‌تواند به دليل مشکل زمينه‌اي (عوامل ايجاد‌کننده آزواسپرمي) و يا دلايل ديگري باشد که توسط متخصص آندرولوژي قابل بررسي و درمان است.
منابع:
1-كتاب مراقبتهاي پرستاري داخلي جراحي برونر سودارث 2014
2-http://www.avic.ir/fa/services/



اخبار
.تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بیمارستان مادر و کودک می باشد
طراحي و اجرا: واحد فناوري اطلاعات بيمارستان مادر و كودك غدير