آمادگی های قبل از زایمان

تعداد بازديد: 2241
بيمارستان مادر و كودك غدير آمادگي هاي قبل از زايمان اگر مادری هستید که علاقمند به انجام زایمان طبیعی هستید، سعی کنید پزشک متخصص زنانی را انتخاب کنید که آمار انجام زایمان های طبیعی او بیشتر از زایمان سزارین او باشد. متاسفانه برخی از متخصصین زنان و زایمان بدون علت، مادر را به انجام سزارین تشویق می کنند. برای داشتن زایمان طبیعی داشتن آرامش مهم ترین اصل است، آرام بودن و تنفس درست کمک می کند که تمام ماهیچه های بدن شل شده و آرام شوید. البته این کار نیازمند تمرین است، اما در حین زایمان به راحت تر کردن روند زایمان کمک می کند.


جسم خود را برای زایمان آماده کنید

ذهن، جسم و روح شما باید از قبل برای روز زایمان آماده باشد. مشکلات متعدد مربوط به بارداری مانند سقط جنین، تولد زودهنگام و نقص‌های مادرزادی در جنین وجود دارد. اين مشكلات، مادر باردار را بسيار نگران می‌کند. هیچ کس یک بارداری پیچیده و مشکل را نمی‌خواهد اما اگر این مسئله اتفاق بیفتد، کاری از دست شما ساخته نیست. بنابراین سعی کنید خوشحال و آرام باشید و خودتان را از نظر ذهنی برای هر چیزی آماده کنید.


قبل از به دنیا آمدن فرزند جدید آماده کردن یک چک لیست می تواند شما را متمرکزتر کرده و از اضطرابتان بکاهد.

  1.  تمام اطلاعات تماس بیمارستان و همینطور پزشکی که قرار است نوزاد را به دنیا بیاورد.
  2.   جزئیات رفتن به بیمارستان از جلمه مسیر راه ها و حتی ورودی مناسب به بیمارستان.
  3.   شماره تلفن های ضروری، از جمله آمبولانس و شماره فردی که می خواهید با شما در اتاق زایمان باشد.
  4.   کیفی از وسائلی که قرار است همراه خود به بیمارستان ببرید از جمله لباس، لوازم بهداشتی و …. بهتر است شماره تماس عزیزانتان را نیز همراه داشته باشید.
  5.   آماده کردن صندلی ماشین نوزاد و اطمینان از اینکه به درستی در ماشین قرار داده شده باشد.
  6.   هماهنگی لازم برای مراقبت از دیگر فرزندان.


تمرین تنفس

برای داشتن زایمان طبیعی راحت، داشتن آرامش مهم ترین اصل است، آرام بودن و تنفس درست کمک می کند که تمام ماهیچه های بدن شل شده و آرام شوید. البته این کار نیازمند تمرین است، اما در حین زایمان به راحت تر کردن روند زایمان کمک می کند.

زنان باردار باید آرام سازی و تنفس را تمرین کنند تا در زمان زایمان برایشان به صورت یک واکنش طبیعی در آید.


به خودتان آموزش دهید

اولین چیزی که شما به عنوان یک مادر باردار باید انجام دهید این است که در مورد فرایند تولد و زایمان آموزش ببینید. زیرا اکثر زنان از فرآیند دقیق آن آگاهی ندارند و بنابراین، بی‌دلیل می‌ترسند. پس، کتاب بخوانید، در گوگل جستجو کنید و خودتان را درمورد فرآیند کامل بارداری و تغییرات روانی که ممکن است در دوران بارداری و زایمان در شما ایجاد شود ، آموزش دهید. دانستن واقعیت‌های درست به کم شدن ترس شما کمک زیادی می‌کند. همچنین باید از انواع زایمان‌ها و عوارض بعدی آن‌ها نیز آگاهی داشته باشید.

شما باید هر نگرانی که دارید را با متخصص زنان در میان بگذارید. اگر درمورد چیزی گیج شده‌اید یا چیزی هست که از آن مطمئن نیستید، صحبت کردن با افرادی که به نگرانی شما توجه می‌کنند، در آماده شدن شما برای زایمان موثر است.


مرتب به پزشک خود مراجعه کنید

خیلی مهم است که شما با یک پزشک خوب و باتجربه مشورت کنید . برای معاینه‌های سر وقت به او مراجعه کنید. این مسئله‌ای است که تحت یچ شرایطی نباید نادیده بگیرید. خیلی ضروری است که معاینه‌های مرتب داشته باشید و همه چیز را رعایت کنید و با این کار خودتان را آرام کنید. هر سوالی که دارید از پزشک بپرسید زیرا درواقع او بهترین کسی است که می تواند سوالات مربوط به بارداری شما را پاسخ دهد.

همچنین اگر می‌خواهید در زمان زایمان نیز پزشک خود را داشته باشید، باید دائما با او در تماس باشید. این کار شما را آرام کرده و خیال‌تان راحت می‌شود که پزشک‌تان که این مدت او را می‌شناسید، زایمان شما را آرام و با درد کمتر انجام دهد.


یوگا کار کنید

يوگا برای همه ما خوب است و به سلامت ما در زندگی کمک می‌کند. و چون تمریناتی برای دوران بارداری وجود دارد که خیلی برای زن باردار مفید هستند، باید یوگا را به یک عادت تبدیل کنید. اما، انجام همه این کارها بدون علم ممکن است تاثیراتی منفی بگذارد بنابران برای تناسب اندام و فعال بودن در دوران بارادری، در کلاس‌های یوگای بارداری شرکت کنید.

یوگا جسم و ذهن شما را آماده می‌کند تا زایمان خوبی داشته باشید بنابراین انجام آن را به شما توصیه می‌کنیم. زانو زدن، ایستادن، حرکات زانوها و دست‌ها و اسکوات، لگن شما را برای قرار گرفتن در بهترین حالت برای پایین آمدن جنین، باز می‌کند. اما همان‌گونه که گفتم، باید یوگا را تحت نظر یک مربی یوگای معتبر انجام دهید.


در کلاس‌های فرزندآوری شرکت کنید

شرکت در کلاس‌های فرزندآوری مهم است زیرا درمورد جزییات اصلی که خیلی ضروری هستند – به ویژه اگر بارداری اول شما باشد – چیزهای زیادی یاد می‌گیرید. اما شما نباید به تنهایی در این کلاس‌ها حاضر شوید. همسر خود را نیز برای آموزش ببرید. زیرا اگر او با همه چیز آشنا شود، می‌تواند از شما حمایت کند.

علاوه بر این، فقط مادران باردار نیستند، من دیده‌ام که پدران نیز در زمان بارداری و زایمان نگران هستند. پدر نمی‌تواند ناراحتی جسمی شما را احساس کند اما دوست ندارد شما به مشکل بخورید. بنابراین، اگر او نیز در کلاس‌های فرزندآوری شرکت ‌کند، همه چیز برایش آسان‌تر می‌شود. پس از شرکت در این کلاس‌ها، او می‌تواند شرایط را کنترل کرده و به شما بهتر کمک کند.


منفی نباشید

از خواندن داستان‌های منفی در مورد تولد فرزند اجتناب کرده و روی قسمت مثبت آن تمرکز کنید. به غیر از قدرت جسمی، قدرت ذهنی نیز برای فرد باردار اهمیت دارد. زنی که از نظر ذهنی قوی باشد، موقعیت‌ها را بهتر از زنان دیگر کنترل می‌کند. بنابراین نگذارید آرامش درونی‌تان از بین برود و با خواندن داستان‌هایی درباره زنانی که تجربه‌های بارداری خود را نوشته اند، ترس به جانتان بیفتد. باید کاملا از این مسئله اجتناب کنید.

شما فقط باید روی قسمت مثبت بارداری تمرکز کنید. فیلم‌های زیبا درمورد به دنیا آمدن نوزاد ببینید و داستان‌هایی را بخوانید که در آن‌ها مادران تجربیات زیبای خود درمورد بارداری و نوزاد خود را به اشتراک می‌گذارند. همچنین از افراد معروفی که برای‌تان مهم هستند الهام بگیرید. افراد مشهور زیادی هستند که حتی در دوران بارداری به کار خود ادامه داده‌اند . از آن‌ها یاد بگیرید که چگونه بارداری را با آرامش بپذیرید. به من اعتماد کنید، تمرکز بر روی چنین چیزهایی، قدرت زیادی به شما می‌دهد.


به علم جدید اعتماد کنید

در زمان‌های قدیم، علم پزشکی آن‌قدر پیشرفته نبود اما باز هم زنان، دوران بارداری را می‌گذراندند و کودکان خود را به زیبایی بزرگ می‌کردند. بنابراین اگر آن‌ها توانسته‌اند، شما به عنوان یک زن امروزی نباید نگران باشید و باید به علم پزشکی جدید اعتماد کنید. علم آن‌قدر پیشرفت کرده است که برای هر چیزی راهی است و این شامل به دنیا آوردن فرزند و نوزاد نیز می‌شود. به غیر از زایمان طبیعی، روش‌های زیادی برای به دنیا آوردن نوزادو دارد. بنابراین نترسید و ایمان داشته باشید که همه چیز در آخر خوب می‌شود.


رژیم غذایی سالم داشته باشید

درست غذا خوردن و رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی بسیار مهم است. غذایی که می‌خورید بسیار مهم است و در دوران بارداری، این اهمیت دو برابر می‌شود. جسم شما در دوران بارداری تغییرات زیادی می‌کند، بنابراین برای سرحال و قوی ماندن به مواد مغذی لازم نیاز دارید. محققان می‌گویند تاثیرات رژیم غذایی سالم در دوران بارداری زیاد است و شما نباید آن را نادیده بگیرید. آبرسانی مناسب بدن بسیار اهمیت دارد. بنابراین در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید.

مغزها، سیب زمینی شیرین، تخم مرغ، غلات کامل، سبزیجات برگ‌دار، هویج و غیره برخی از چیزهایی هستند که باید بخورید. غذاهای زیادی هستند که برای بارداری مفیدند اما غذاهایی هم هستند که باید از آن پرهیز کرد. باید از مصرف قهوه، الکل و مواد پاستوریزه نشده خودداری کنید.

از پزشک خود بخواهید که یک برنامه غذایی مناسب را به شما بدهد و از آن پیروی کنید.


مسائل را بپذیرید

ذهن ما چیزی است که در موقعیت‌های مختلف به شکل‌های متفاوت عمل می‌کند و گاهی وقت‌ها به ما گوش نمی‌دهد. اما اگر ‌بتوانید آن را تا حدی کنترل کنید، نصف مشکل شما حل شده است. دلیل گفتن این مسئله این است که به احتمال زیاد ذهن شما پر از نگرانی درباره بارداری است و شما را دیوانه می‌کند. اما اگر بتوانید مسائل را همان‌گونه که هستند بپذیرید، همه چیز آسان به نظر می‌رسد.

منظور من این است که باید این را بپذیرید که ممکن است همه چیز آن‌گونه که شما می‌خواهید نباشد و احتمال دارد با موقعیت‌های سختی روبه‌رو شوید. بنابراین آماده باشید و هر چیزی که سر راه‌تان قرار می‌گیرد را بپذیرید. این تفکر، به شما قدرت می‌دهد که بهتر از دوران بارداری خود عبور کنید.



قبل از زايمان#آمادگي#بارداری#تولد زودهنگام#زایمان طبیعی راحت#زنان باردار#فرزندآوری#تولد فرزند#دوران بارداری#نکات مهم قبل از بارداری
.تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بیمارستان مادر و کودک می باشد
طراحي و اجرا: واحد فناوري اطلاعات بيمارستان مادر و كودك غدير