سنجش تراکم استخوان

تعداد بازديد: 5317
بيمارستان مادر و كودك غدير سنجش تراكم استخوان پوکی استخوان یا استئوپروز طبق تعریف انجمن ملی بهداشت، یک اختلال اسکلتی است که بیشتر در دوران کهنسالی بروز می‌کند و ویژگی بارز آن کاهش استحکام استخوان بوده و فرد را در معرض خطر شکستگی قرار می‌دهد. این بیماری در دوران یائسگی زنان بسیار شایع است زیرا در این دوران در بدن زنان استروژن بسیار کم می‌شود. همچنین کمبود مواد معدنی مانند کلسیم، پروتئین و ویتامین دی و استعمال دخانیات مانند سیگار باعث پوکی استخوان می‌شود. در شرایط کمبود مواد معدنی در رژیم غذایی، بدن این کمبود را از بافت‌های استخوانی می‌گیرد و این کار در طول زمان باعث فقر استخوان‌ها از لحاظ مواد معدنی و در نتیجه پوکی استخوان می‌گردد. همچنین با بالا رفتن سن تخریب بافت استخوانی بیش از ساخت آن می‌شود و با گذشت زمان و در دوران کهنسالی این عارضه بروز می‌کند.


چه کسانی به پوکی استخوان مبتلا می شوند

پوکی استخوان در دوران یائسگی زنان بسیار شایع است زیرا در این دوران استروژن بسیار در بدن زنان کم می‌شود. همچنین کمبود مواد معدنی مانند کلسیم، پروتئین و ویتامین دی و استعمال دخانیات مانند سیگار باعث پوکی استخوان می‌شود. در شرایط کمبود مواد معدنی در رژیم غذایی، بدن این کمبود را از بافت‌های استخوانی می‌گیرد و این کار در طول زمان باعث فقر استخوان‌ها از لحاظ مواد معدنی و در نتیجه پوکی استخوان می‌گردد. همچنین با بالا رفتن سن تخریب بافت استخوانی بیش از ساخت آن می‌شود و با گذشت زمان و در دوران کهنسالی این عارضه بروز می‌کند.

مادراني كه زايمان زياد و با فاصله كمتر از سه سال داشته اند نيز در معرض ابتلاء به اين بيماري هستند. در مردان نيز كاهش سطح تستوسترون منجر به پوكي استخوان مي شود.


سنجش تراكم استخوان چه کسانی به پوکی استخوان مبتلا می شوند


سنجش تراكم استخوان بيمارستان مادر و كودك غدير

شايان ذكر است كه سنجش تراكم استخوان بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي مادر و كودك غدير، همه روزه آماده ارائه خدمات به شما عزيزان مي باشد. دستگاه اين مركز، جديدترين دستگاه سنجش پوكي استخوان در شيراز بوده و قادر به ارائه ميزان ريسك شكستگي ناشي از پوكي استخوان در ۱۰ سال آينده و بر اساس استاندارد WHO مي باشد.

اين دستگاه قادر به آناليز ساختاري بدن به منظور اندازه گيري دقيق ميزان بافت چربي و ساير بافت هاي بدن بوده و محل انباشتگي چربي هاي غير ضروري در بدن و ارگان هاي داخلي را نيز مشخص مي سازد. از جمله ساير خدمات ارائه شده در مركز سنجش تراكم استخوان، ارزيابي كل بدن نوزادان و بررسي اسكلت استخواني كودكان و نوجوانان مي باشد.


سنجش تراكم استخوان سنجش تراكم استخوان بيمارستان مادر و كودك غدير



اخبار
.تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بیمارستان مادر و کودک می باشد
طراحي و اجرا: واحد فناوري اطلاعات بيمارستان مادر و كودك غدير