طول دوران بارداری چند هفته است؟

تعداد بازديد: 4397
بيمارستان مادر و كودك غدير طول دوران بارداری چند هفته است؟ راهی برای تعیین دقیق زمان باردار شدن و تخمک گذاری وجود ندارد. بیشتر پزشکان براساس زمان آخرین قاعدگی زمان شروع بارداری را در نظر می گیرند. برای تعیین درست زمان بارداری، زمان اخرین قاعدگی خود را به خاطر داشته باشید. اولین روز آخرین قاعدگی به عنوان روز اول بارداری در نظر گرفته می شود. برخی خانم ها زمان بارداری را براساس روز تخمک گذاری در ماهی که باردار شده اند در نظر می گیرند. این تاریخ حدودا دو هفته بعد از آخرین قاعدگی است. به همین دلیل بیشتر مراکز زمان بارداری شما را دو هفته بیشتر از تاریخی که شما در نظر گرفته اید به شما اعلام می کنند.


به طور متوسط زایمان چقدر طول می کشد؟

برای زایمان اول، میانگین ۱۴ ساعت است، البته می تواند خیلی طولانی تر یا خیلی کوتاه تر باشد. برای زایمان های بعدی، متوسط زایمان حدود ۸ ساعت است.


زایمان چقدر دردناک است؟

زایمان دردناک است، اما مانند آنچه دیگران توصیف می کنند نیست. به نظر من، این درد مانند درد قاعدگی است ولی کمی بیشتر از حالت طبیعی است. هنگامی که پریود می شوید گرفتگی عضلات را تجربه می کنید. درد زایمان کمی شدیدتر از آن است. براي اطلاعات بيشتر به بخش " چگونه زايمان طبيعي راحتي داشته باشيم " مراجعه كنيد.


زمان رفتن به بیمارستان برای زایمان

برای تعیین زمان رفتن به بیمارستان باید توجه کرد که شما و پزشکتان چه روشی را برای زایمان در نظر گرفته‌اید. اگرچه سزارین انتخابی، برای شما و جنین عوارض زیادی خواهد داشت، اما اگر می‌خواهید به صورت سزارین برنامه‌ریزی‌شده زایمان کنید، با پزشک خود در مورد زمان زایمان صحبت کنید و ختم بارداری را به هفتۀ ۳۹ و بعد از آن موکول کنید، زیرا رشد جنین در هفته‌های آخر بارداری کامل می‌‌شود.

نوزادانی که در هفتۀ ۴۰ به دنیا می‌آیند، توانایی بیشتری برای مکیدن سینۀ مادر و کنترل دمای بدن خود دارند. همچنین به دلیل رشد کامل کبد این نوزادان، عارضه زردی به سرعت بهبود می‌یابد. جنین در ۴۰ هفتگی، جنین کاملی است که تمام ارگان‌های بدنش به اندازۀ کافی رشد کرده است و به احتمال زیاد می‌تواند به راحتی نفس بکشد و تغذیه کند.

در مورد زایمان طبیعی نیز باید از هفتۀ ۳۷ به بعد هشیار باشید. دردها و انقباضات را اندازه بگیرید. منظم شدن دردها و انقباضات، نشانۀ زایمان است. سعی کنید دردهای زایمان را بشناسید و تنها زمانی که مطمئن شوید زمان زایمان فرا رسیده است به بیمارستان بروید. اگر زودتر از موعد به بیمارستان رفتید و هنوز دهانۀ رحم به اندازۀ کافی باز نشده بود، درخواست القای زایمان یا جراحی سزارین ندهید. اگر پزشک تشخیص داد که شما می‌توانید به صورت فیزیولوژیک زایمان کنید، تا فرا رسیدن زمان زایمان صبر کنید. طی این مدت می‌توانید در محوطۀ بیمارستان قدم بزنید تا زمان زایمانتان برسد.

اگر کیسۀ آب شما در خانه پاره شد، سريعا به بیمارستان مراجعه كنيد. توجه داشته باشید که بعد از پاره شدن کیسۀ آب در خانه نمانید، زیرا این اتفاق، احتمال عفونت را در مادر و جنین افزایش می‌دهد. همچنین اگر خونریزی نیز داشتید، در هر هفته‌ای از بارداری که بودید، سریع خود را به بیمارستان برسانید. در مورد زمان رفتن به بیمارستان تنها با ماما یا پزشک خود مشورت کنید. توجه داشته باشید که توصیه‌های افراد غیرمتخصص هرگز قابل اعتماد نیست.


طول دوران بارداری چند هفته است؟ زمان رفتن به بیمارستان برای زایمان


سه ماهه بارداری چیست؟

از آنجایی که بارداری نه ماه طول بکشد به سه دسته سه ماهه تقسیم می شود. این کار به توصیف تغییرات کمک می کند.
سه ماهه اول از ابتدای بارداری تا هفته سیزدهم بعلاوه شش روز می باشد. در این مدت احساس خستگی می کنید.
سه ماهه دوم بارداری از هفته چهاردهم بارداری تا هفته بیست و هفتم بارداری بعلاوه شش روز می باشد. در این مدت احساس بهتری دارید. در این ماه ها شکم شما نمایان می شود و علائم بارداری را پشت سر گذاشته اید.
سه ماهه سوم بارداری از هفته بیست و هشتم بارداری شروع می شود تا زمانی که نوزاد به دنیا بیاید. در این مدت به انرژی بیشتر برای زایمان نیاز دارید و خستگی برمی گردد.

احتمالا درباره سه ماهه چهارم شنیده اید که به سه ماه اول بعد از زایمان مربوط می شود که با فرزندتان به سر می برید.


آیا ممکن است مادر در هنگام زایمان بمیرد؟

علاوه بر مادرانی که در هنگام زایمان فوت می کنند، ده ها تن دچار آسیب، عفونت و یا بیماری می شوند. اکثر مرگ و میر مادران ناشی از خونریزی، عفونت، سقط جنین، و اکلامپسی (فشار خون بالا که منجر به تشنج می شود)، یا بهداشت نامناسب در دوران بارداری می باشد.



طول دوران بارداری#زایمان چند هفته طول می کشد# زایمان چقدر طول می کشد#زایمان چقدر دردناک است#سه ماهه بارداری#سه ماهه چهارم#عارضه زردی
اخبار
.تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بیمارستان مادر و کودک می باشد
طراحي و اجرا: واحد فناوري اطلاعات بيمارستان مادر و كودك غدير