آمادگی قبل از عمل چاقی

تعداد بازديد: 272

بیماران چاق باید قبل از عمل وقت کافی برای اقدامات قبل از عمل بگذارند حتی ممکن است نیاز به چندین ماه وقت صرف کردن وویزیت شدن با متخصصین مختلف از جمله متخصص تغذیه ،غدد ،ریه،قلب ،ورزش،روان پزشک،گوارش و غیره باشد.باید توجه داشت که تمام این مراحل بنا به توصیه جراح تان برای نتیجه گیری بهتر ضروری است .عجله جایی در  روند درمان چاقی  ندارد

 

شما که طی دهها سال چاق بود ه اید چرا موقع عمل عجله دارید

در طی این مدت ممکن است شما تحت آزمایشهای لازم از قبیل آزمایش خون (بررسی وضعیت ویتامین های بدن )،اندوسکوپی ،عکس قفسه سینه ،بررسی وضعیت تنفس ،تست حاملگی (برای خانم ها در سنین باروری)قرار بگیرید.

قبل از عمل مشاوره با روانپزشک یا روانشناس   ،همچنین متخصصین تغذیه با تجربه در این زمینه نه تنها به درمان اختلالات عصبی و روانی کمک می کند بلکه به اصلاح عادات نادرست (اختلالات خوردن ،خواب و ….)نیز بهتر کمک می کند .

در ابتدای شروع درمان 

مراجعه به مطب و ویزیت  توسط جراح ,کامل کردن پرونده کامپیوتری (اطلاعات بیمار ) توسط کارشناسان مربوطه,کاهش وزن (حداقل ۵-۱۰ از اضافه وزن ),در صورت نیاز انجام مشاوره های مختلف از جمله ارجاع به تیم چند تخصصی  کلینیک چاقی , انجام کلیه آزمایشات مربوطه  اندوسکوپی, مراجعه به پزشک جهت ارائه جواب آزمایش و اندوسکوپی ,در صورت مشکل دار بودن آزمایشات  و ووجود میکروب در معده  بایستی دارو با تجویز پزشک  تا بر طرف شدن کلیه مشکلات مربوطه مصرف شود . گرفتن برگ  پذیرش و نوبت عمل ,مراجعه به پذیرش اتاق عمل جهت گرفتن نوبت عمل و توضیحات لازم در مورد گرفتن تائیدیه بیمه و مراجعه چند روز قبل از عمل جهت ویزیت پزشک بیهوشی و….. و اتمام کارهای حسابداری .

اقدامات پرستاری قبل از عمل

از چند روز قبل مصرف غذاهای سبک

از ۶ ساعت قبل از عمل غذاهای جامد خورده نشود (مصرف شیر گاو و شیر خشک هم توصیه نمی شود )

تا ۲ ساعت قبل از عمل می توانند آب و مایعات بخورند

تمیز کردن و shave  کردن جای عمل 

خوردن قرص ضد نفخ و استفاده از شیاف یا قرض بیزا کودیل بنا به توصیه پرستاران بخش

اخبار
.تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بیمارستان مادر و کودک می باشد
طراحي و اجرا: واحد فناوري اطلاعات بيمارستان مادر و كودك غدير